صفحه اصلی
درباره پارس خودرو
تاریخچه
چشم انداز ، ماموریت
مدیران ارشد و معاونین
حاکمیت شرکتی
منشور اخلاقی
مرامنامه
مسئولیت های اجتماعی
گواهینامه ها و استانداردها
دستاوردها
محصولات
DL5
سهند
كوييك آر اتوماتيك
کوییک R
رنو
برلیانس
فروش
فروش آنلاین
اطلاعیه های فروش
نمایندگی های فروش
صدور سند المثنی
خدمات
خدمات پس از فروش
ارتباط با مشتریان
ارتباط با تامین کنندگان
مناقصه الکترونیکی
اخبار
تحقیق و توسعه
ارتباط با ما
جستجو
جستجو
EN
درباره پارس خودرو
/
مسئولیت های اجتماعی
بعد اخلاقی
بعد حقوقی
بعد اقتصادی
بعد بشر دوستانه
مسئولیت اخلاقی در قبال جامعه
مسئولیت اخلاقی در قبال کارکنان
مسئولیت اخلاقی و فرهنگ
مسئولیت اخلاقی و محیط زیست
مسئولیت اخلاقی و کیفیت
مسئولیت اخلاقی و آموزش
مسئولیت اخلاقی و مشتریان
مسئولیت اخلاقی در قبال جامعه
- شناسایی مناطق محروم در کشور و تحت حمایت قرار دادن ایتام و افراد بی سرپرست و بدسرپرست
- اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی با همکاری نهادهای فرهنگی و تاثیرگذار
- ساخت بيش از 209 قطعه خودروهای برلیانس H200 وH300 در بازار ايران توسط سازندگان و كارگران ايراني و اشتغال زايي متناسب با اين حجم از قطعات در بازار ايران
- اجرای آدیت های دوره ای (G-GKو..) در راستای پایش فرآیند تولید بهینه جهت عدم تخطی از اصول و موارد استاندارد تولید
- همايش کشوري ارگونومي در صنعت خوروسازي
مسئولیت اخلاقی در قبال کارکنان
- اهمیت به سلامت پرسنل با ارائه آموزش های ایمنی در ارتباط با تولید محصول و همچنین رعایت استانداردهای ایمنی خودرو در راستای حفظ سلامتی سرنشینان محصولات تولیدی
- جلسه مشاوره ترک اعتیاد
- برگزاری نمایشگاه ترک اعتیاد
- بازدید از جانبازان شرکت پارس خودرو در بیمارستان با اهدا گل و هدایا
- حمايت از صنايع داخلي ، فراهم شدن شغل و گردش چرخ زندگي كارگران قطعه سازي هاي مختلف با اجرای فازهای خودکفایی قطعات خودروهای برلیانس و ریچ
- ارتباط با پرسنل از طريق نشريه نامه پارس
- بازسازي درمانگاه شرکت در جهت ارائه خدمات مناسب تر به پرسنل
- همایش پیاده روی خانوادگی ( ارتباط با خانواده کارکنان)
- ارائه خدمات بيمه اي به پرسنل، خانواده پرسنل، افراد داراي بيماري خاص، حادثه ديده گان
مسئولیت اخلاقی و فرهنگ
- همکاری و تعامل با معاونت فرهنگی شهرداری منطقه 21 در برگزاری همایش های مشترک خانوادگی و پیاده روی و برگزاری کلاسهای سبک زندگی اسلامی
- تجهیز نمودن مدیریت ارتباط با مشتریان و تخصیص نیروی انسانی وکارآمد در راستای پاسخگویی مناسب
مسئولیت اخلاقی و محیط زیست
- ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست
- تعريف برنامه مديريت پسماند ويژه بصورت ساليانه
- همايش کشوري محيط زيست در صنعت خودروسازي
- نمونه برداري از دودکش هاي سالن رنگ
- نمونه برداري از صداي محيطي
مسئولیت اخلاقی و کیفیت
- تشکیل کمیته زنجیره کیفیت سازمان
- ایجاد فرمول های محاسبه جهت ارزیابی کیفیت امور هر معاونت به صورت مجزا
- برنامه ریزی خاص کیفی (تعریف اقدامات کیفی) در حوزه هر کدام از معاونت های مربوطه
- مشاهده تاثیر بهبود وضعیت کیفی امور محوله افراد در سازمان
- برگزاری سمینارهای آموزشی مانند PHC
- تدریس سیستم های اختصاصی کیفیت در واحد آموزش پارس خودرو برای مربیان آموزشی و پرسنل
مسئولیت اخلاقی و آموزش
- اهدا قطعات و اقلام آموزشی خودرو به مراکز آموزشی
- برگزاری سمینارهای خانواده محور
- جذب دانشجو از دانشگاه ها و مراکز آموزشی جهت انجام کارآموزی وپروژه های تحصیلات تکمیلی
- همکاری با دانشگاه ها برای انجام دیدار هم اندیشی با مسولان دانشگاه علم و صنعت
- بازدید و آموزش خبرنگاران تحت عنوان معرفی صنعت خودرو
- برگزاری سمینارهای آشنایی با ایدز با همکاری انجمن های مردم
- برگزاری سمینارهای پیشگیری از اعتیاد با همکاری انجمن معتادان گمنام نهاد
- آموزش کارشناسان رسمی دادگستری از صنعت خودرو و رنگ خودرو
- بازدید مدارس و دانشگاه ها از خطوط تولید شرکت
- همکاری با دانشگاه ها جهت انجام پروژهای تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی
مسئولیت اخلاقی و مشتریان
- اخذ استاندارد ISO 10002 جهت رسیدگی به شکایات
- ایجاد فضای مناسب جهت پذیرش مشتریان در داخل شرکت
- اخذ استاندارد ISO10004 جهت پایش و سنجش نظرات مشتریان
- استاندارد سازی مقدار پرداخت خسارت به مشتریان ( موارد خاص )استانداردسازی ارائه خدمات به مشتریان حضوری و غیرحضوری
- پایش شبکه خدمات پس از فروش و تسریع در فرآیند ارائه خدمات به مشتریان در نمایندگی های سطح کشور
- همکاری و پیاده سازی سیستم TBS ( رسیدگی به شکایت مشتریان)در سطح گروه سایپا
- فرآیند تامین قطعات در شبکه نمایندگی ها بویژه جهت ایرادات تکرار پذیر
استقرار سیستم های مدیریتی
خدمات فنی و انرژی
محیط زیست
استاندارد
کیفیت
استقرار سیستم های مدیریتی
- استقرار سیستم های مدیریتی در رابطه با برآورده سازی نیازهای ذینفعان مختلف ( مشتریان، کارکنان، جامعه)
- استقرار سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان بر اساس ویرایش 2018
- تدوین مستندات مرتبط با جنبه های مختلف مسئولیت اجتماعی شرکت:(روش اجرایی الزامات ایمنی، بهداشتی و محیط زیستی پیمانکاران/روش اجرایی ایجاد محیط عاری از مواد/دستورالعمل حفاظت فنی و بهداشت کار و.....)
خدمات فنی و انرژی
- جایگزین کردن دستگاه فیلتر پرس لجن بجای آبگیری در بستر های لجن خشک کن
- اصلاح و بهبود فرآیندهای تصفیه کیفیت پساب خروجی
- اجرای پروژه چربی گیر، دانه گیر، آشغال گیر در قسمت ورودی تصفیه خانه کنترل و حذف چربی های ورودی فاضلاب صنعتی
محیط زیست
- با شناسایی و حفاری های متعدد و اتصال آنها به شبکه فاضلاب جهت جلوگیری از آلودگی آب های زیر زمینی
- تصفیه مجموعاً 2000 الی 2500 متر مکعب فاضلاب بهداشتی و صنعتی با رعایت استاندارد الزامات زیست محیطی شامل : BOD , COD , OIL
- راه اندازی سیستمOnline جهت پایش پارامترهای استاندارد زیست محیطی
- کاهش آلایندگی زیست محیطی در موتورخانه ها
- تبعیت از قوانین در حوزه هوا و پساب و همچنین مصرف بهینه آب،برق،گاز در ازای تولید
استاندارد
- آموزش استانداردهای روز دنیا (با اقتباس از شرکت های خودرو سازی رنو ونیسان)
- اخذ مجوزتایید نوع از سازمان ملی استاندارد و اخذ مجوز استاندارد آلایندگی یورو5 برای خودروهای تولیدی شرکت
- انجام آزمون های تطابق تولید آلایندگی و احراز شرایط استاندارد و تطابق کامل با مقررات جاری کشور در طی 5 سال اخیر
- تلاش در حفظ و بعضا افزایش سطح كيفي و رفع ايرادات برخي قطعات ساخت داخل همراستا با الزام افزايش سطح داخل قطعات از سوي وزارت صنايع
- اجراي مصوبات و قوانين صادره از وزارت صنايع در راستاي استفاده حداكثري از پتانسيل قطعه سازان فعال در بازار ايران
کیفیت
- برنامه ریزی و هماهنگی بهبود پیاده سازی و ارزیابی اثر بخشی شاخص های کلیدی سلامت سازمان (PHC)
- مدیریت بودجه و کاهش هزینه حوزه کیفیت جهت طرح ریزی بودجه ، کنترل روند بودجه و هزینه و برنامه ریزی کاهش هزینه در حوزه کیفیت
- پیگیری اقدامات اصلاحی سیستم های مدیریت کیفیت (IMS و دیگر استانداردها) در خصوص جاری سازی وتسریع در روند اقدامات اصلاحی
- پایش اندازه گیری های صورت گرفته از اجرای شاخص های سطح 1 و 2 کیفیت و ارایه گزارش های تحلیلی کیفی
- اجرای پروژه های کیفی جهت افزایش رضایت مندی مشتریان مانند تضمین کیفیت محصول از تجاری سازی تا مشتری نهایی
مدیریت مصرف مواد مصرفی و شیمیایی
مدیریت مصرف قطعات یدکی
مدیریت مصرف انرژی
مدیریت مصرف مواد مصرفی و شیمیایی
- جمع آوری سیلر دو منظوره
- جایگزینی پد سنباده زنی 400با سنباده تخت 400 در ایستگاه سقف ایستگاه تعمیرات ED
- استفاده بهینه از تنظیف، سمباده و سایر مواد مصرفی
- حذف یکی از فوم های لای ستون خودروی برلیانس سری 300 و حذف چسب دوجزیی 3m8005
تخلیه مایع روغن ترمز،گیربکس و هیدرولیک انتهای بشکه های 220 لیتری ( هر بشکه به میزان 1/8 لیتر است)
مدیریت مصرف قطعات یدکی
- اعمال پاششPVC رکاب بدنه های گروه برلیانس ،به میزان دو الی سه سانتی متر پایین تر از خط مشخص شده به مانند بدنه های گروه رنو جهت کاهش مصرف مواد
- کاهش مصرف کاور و چسب کاغذی 2.5 و 5 سانتی متر جهت کاور کردن بدنه های برلیانس کراس
- مدیریت انبارک ها
مدیریت مصرف انرژی
- نصب لوله زیر تانک آبکشی 9 ، جهت مکش پمپ 321 (لوله کشی از Drain تانک آبکشی 9 جهت مکش پمپ 321 )
- مدیریت مصرف انرژی و بازنگری در ساعت استارت و خاموش نمودن تجهیزات اعم از کوره و هواساز به ویژه در فصل تابستان
- استفاده از آب دور ریزRO جهت تامین آب سیستم واترواش کابینهای پاشش
- نصب و راه اندازی گان های MFDC و تغییر گان های موجود ACتبدیل آن به DC
- اتوماتیک کردن رینگ باد ورودی کابین های پاشش
- اهداء یک دستگاه موتور و گیربکس ال نود به دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر کرج
- حمایت از مدرسه شهدای پارس خودرو واقع در منطقه سعادت آباد تهران
- ارائه اولیه خدمات درمانی به مصدومین اورژانسی که در محوطه خارجی و نزدیک به شرکت آسیب می بینند(با لحاظ موارد قانونی)
- همایش بررسی مشکلات کودکان کار و دور از تحصیل