صفحه اصلی
درباره پارس خودرو
تاریخچه
چشم انداز ، ماموریت
تحقیق و توسعه
مدیران ارشد و معاونین
حاکمیت شرکتی
منشور اخلاقی
مرامنامه
مسئولیت های اجتماعی
گواهینامه ها و استانداردها
دستاوردها
محصولات
سهند
ROEWE
Nissan Sylphy
sylphy hybrid
کوییک
DL5
فروش
فروش آنلاین
اطلاعیه های فروش
نمایندگی های فروش
صدور سند المثنی
خدمات
خدمات پس از فروش
ارتباط با مشتریان
ارتباط با تامین کنندگان
مناقصه الکترونیکی
استعلام گواهی ضمانت
اخبار
آگهی و اطلاعیه
ارتباط با ما
جستجو
جستجو
EN
درباره پارس خودرو
/
مسئولیت های اجتماعی
بعد اخلاقی
بعد حقوقی
بعد اقتصادی
بعد بشر دوستانه
مسئولیت اخلاقی در قبال جامعه
مسئولیت اخلاقی در قبال کارکنان
مسئولیت اخلاقی و فرهنگ
مسئولیت اخلاقی و محیط زیست
مسئولیت اخلاقی و کیفیت
مسئولیت اخلاقی و آموزش
مسئولیت اخلاقی و مشتریان
مسئولیت اخلاقی در قبال جامعه
- شناسایی مناطق محروم در کشور و تحت حمایت قرار دادن ایتام و افراد بی سرپرست و بدسرپرست
- اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی با همکاری نهادهای فرهنگی و تاثیرگذار
- ساخت بيش از 209 قطعه خودروهای برلیانس H200 وH300 در بازار ايران توسط سازندگان و كارگران ايراني و اشتغال زايي متناسب با اين حجم از قطعات در بازار ايران
- اجرای آدیت های دوره ای (G-GKو..) در راستای پایش فرآیند تولید بهینه جهت عدم تخطی از اصول و موارد استاندارد تولید
- همايش کشوري ارگونومي در صنعت خوروسازي
مسئولیت اخلاقی در قبال کارکنان
- اهمیت به سلامت پرسنل با ارائه آموزش های ایمنی در ارتباط با تولید محصول و همچنین رعایت استانداردهای ایمنی خودرو در راستای حفظ سلامتی سرنشینان محصولات تولیدی
- جلسه مشاوره ترک اعتیاد
- برگزاری نمایشگاه ترک اعتیاد
- بازدید از جانبازان شرکت پارس خودرو در بیمارستان با اهدا گل و هدایا
- حمايت از صنايع داخلي ، فراهم شدن شغل و گردش چرخ زندگي كارگران قطعه سازي هاي مختلف با اجرای فازهای خودکفایی قطعات خودروهای برلیانس و ریچ
- ارتباط با پرسنل از طريق نشريه نامه پارس
- بازسازي درمانگاه شرکت در جهت ارائه خدمات مناسب تر به پرسنل
- همایش پیاده روی خانوادگی ( ارتباط با خانواده کارکنان)
- ارائه خدمات بيمه اي به پرسنل، خانواده پرسنل، افراد داراي بيماري خاص، حادثه ديده گان
مسئولیت اخلاقی و فرهنگ
- همکاری و تعامل با معاونت فرهنگی شهرداری منطقه 21 در برگزاری همایش های مشترک خانوادگی و پیاده روی و برگزاری کلاسهای سبک زندگی اسلامی
- تجهیز نمودن مدیریت ارتباط با مشتریان و تخصیص نیروی انسانی وکارآمد در راستای پاسخگویی مناسب
مسئولیت اخلاقی و محیط زیست
- ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست
- تعريف برنامه مديريت پسماند ويژه بصورت ساليانه
- همايش کشوري محيط زيست در صنعت خودروسازي
- نمونه برداري از دودکش هاي سالن رنگ
- نمونه برداري از صداي محيطي
مسئولیت اخلاقی و کیفیت
- تشکیل کمیته زنجیره کیفیت سازمان
- ایجاد فرمول های محاسبه جهت ارزیابی کیفیت امور هر معاونت به صورت مجزا
- برنامه ریزی خاص کیفی (تعریف اقدامات کیفی) در حوزه هر کدام از معاونت های مربوطه
- مشاهده تاثیر بهبود وضعیت کیفی امور محوله افراد در سازمان
- برگزاری سمینارهای آموزشی مانند PHC
- تدریس سیستم های اختصاصی کیفیت در واحد آموزش پارس خودرو برای مربیان آموزشی و پرسنل
مسئولیت اخلاقی و آموزش
- اهدا قطعات و اقلام آموزشی خودرو به مراکز آموزشی
- برگزاری سمینارهای خانواده محور
- جذب دانشجو از دانشگاه ها و مراکز آموزشی جهت انجام کارآموزی وپروژه های تحصیلات تکمیلی
- همکاری با دانشگاه ها برای انجام دیدار هم اندیشی با مسولان دانشگاه علم و صنعت
- بازدید و آموزش خبرنگاران تحت عنوان معرفی صنعت خودرو
- برگزاری سمینارهای آشنایی با ایدز با همکاری انجمن های مردم
- برگزاری سمینارهای پیشگیری از اعتیاد با همکاری انجمن معتادان گمنام نهاد
- آموزش کارشناسان رسمی دادگستری از صنعت خودرو و رنگ خودرو
- بازدید مدارس و دانشگاه ها از خطوط تولید شرکت
- همکاری با دانشگاه ها جهت انجام پروژهای تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی
مسئولیت اخلاقی و مشتریان
- اخذ استاندارد ISO 10002 جهت رسیدگی به شکایات
- ایجاد فضای مناسب جهت پذیرش مشتریان در داخل شرکت
- اخذ استاندارد ISO10004 جهت پایش و سنجش نظرات مشتریان
- استاندارد سازی مقدار پرداخت خسارت به مشتریان ( موارد خاص )استانداردسازی ارائه خدمات به مشتریان حضوری و غیرحضوری
- پایش شبکه خدمات پس از فروش و تسریع در فرآیند ارائه خدمات به مشتریان در نمایندگی های سطح کشور
- همکاری و پیاده سازی سیستم TBS ( رسیدگی به شکایت مشتریان)در سطح گروه سایپا
- فرآیند تامین قطعات در شبکه نمایندگی ها بویژه جهت ایرادات تکرار پذیر
استقرار سیستم های مدیریتی
خدمات فنی و انرژی
محیط زیست
استاندارد
کیفیت
استقرار سیستم های مدیریتی
- استقرار سیستم های مدیریتی در رابطه با برآورده سازی نیازهای ذینفعان مختلف ( مشتریان، کارکنان، جامعه)
- استقرار سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان بر اساس ویرایش 2018
- تدوین مستندات مرتبط با جنبه های مختلف مسئولیت اجتماعی شرکت:(روش اجرایی الزامات ایمنی، بهداشتی و محیط زیستی پیمانکاران/روش اجرایی ایجاد محیط عاری از مواد/دستورالعمل حفاظت فنی و بهداشت کار و.....)
خدمات فنی و انرژی
- جایگزین کردن دستگاه فیلتر پرس لجن بجای آبگیری در بستر های لجن خشک کن
- اصلاح و بهبود فرآیندهای تصفیه کیفیت پساب خروجی
- اجرای پروژه چربی گیر، دانه گیر، آشغال گیر در قسمت ورودی تصفیه خانه کنترل و حذف چربی های ورودی فاضلاب صنعتی
محیط زیست
- با شناسایی و حفاری های متعدد و اتصال آنها به شبکه فاضلاب جهت جلوگیری از آلودگی آب های زیر زمینی
- تصفیه مجموعاً 2000 الی 2500 متر مکعب فاضلاب بهداشتی و صنعتی با رعایت استاندارد الزامات زیست محیطی شامل : BOD , COD , OIL
- راه اندازی سیستمOnline جهت پایش پارامترهای استاندارد زیست محیطی
- کاهش آلایندگی زیست محیطی در موتورخانه ها
- تبعیت از قوانین در حوزه هوا و پساب و همچنین مصرف بهینه آب،برق،گاز در ازای تولید
استاندارد
- آموزش استانداردهای روز دنیا (با اقتباس از شرکت های خودرو سازی رنو ونیسان)
- اخذ مجوزتایید نوع از سازمان ملی استاندارد و اخذ مجوز استاندارد آلایندگی یورو5 برای خودروهای تولیدی شرکت
- انجام آزمون های تطابق تولید آلایندگی و احراز شرایط استاندارد و تطابق کامل با مقررات جاری کشور در طی 5 سال اخیر
- تلاش در حفظ و بعضا افزایش سطح كيفي و رفع ايرادات برخي قطعات ساخت داخل همراستا با الزام افزايش سطح داخل قطعات از سوي وزارت صنايع
- اجراي مصوبات و قوانين صادره از وزارت صنايع در راستاي استفاده حداكثري از پتانسيل قطعه سازان فعال در بازار ايران
کیفیت
- برنامه ریزی و هماهنگی بهبود پیاده سازی و ارزیابی اثر بخشی شاخص های کلیدی سلامت سازمان (PHC)
- مدیریت بودجه و کاهش هزینه حوزه کیفیت جهت طرح ریزی بودجه ، کنترل روند بودجه و هزینه و برنامه ریزی کاهش هزینه در حوزه کیفیت
- پیگیری اقدامات اصلاحی سیستم های مدیریت کیفیت (IMS و دیگر استانداردها) در خصوص جاری سازی وتسریع در روند اقدامات اصلاحی
- پایش اندازه گیری های صورت گرفته از اجرای شاخص های سطح 1 و 2 کیفیت و ارایه گزارش های تحلیلی کیفی
- اجرای پروژه های کیفی جهت افزایش رضایت مندی مشتریان مانند تضمین کیفیت محصول از تجاری سازی تا مشتری نهایی
مدیریت مصرف مواد مصرفی و شیمیایی
مدیریت مصرف قطعات یدکی
مدیریت مصرف انرژی
مدیریت مصرف مواد مصرفی و شیمیایی
- جمع آوری سیلر دو منظوره
- جایگزینی پد سنباده زنی 400با سنباده تخت 400 در ایستگاه سقف ایستگاه تعمیرات ED
- استفاده بهینه از تنظیف، سمباده و سایر مواد مصرفی
- حذف یکی از فوم های لای ستون خودروی برلیانس سری 300 و حذف چسب دوجزیی 3m8005
تخلیه مایع روغن ترمز،گیربکس و هیدرولیک انتهای بشکه های 220 لیتری ( هر بشکه به میزان 1/8 لیتر است)
مدیریت مصرف قطعات یدکی
- اعمال پاششPVC رکاب بدنه های گروه برلیانس ،به میزان دو الی سه سانتی متر پایین تر از خط مشخص شده به مانند بدنه های گروه رنو جهت کاهش مصرف مواد
- کاهش مصرف کاور و چسب کاغذی 2.5 و 5 سانتی متر جهت کاور کردن بدنه های برلیانس کراس
- مدیریت انبارک ها
مدیریت مصرف انرژی
- نصب لوله زیر تانک آبکشی 9 ، جهت مکش پمپ 321 (لوله کشی از Drain تانک آبکشی 9 جهت مکش پمپ 321 )
- مدیریت مصرف انرژی و بازنگری در ساعت استارت و خاموش نمودن تجهیزات اعم از کوره و هواساز به ویژه در فصل تابستان
- استفاده از آب دور ریزRO جهت تامین آب سیستم واترواش کابینهای پاشش
- نصب و راه اندازی گان های MFDC و تغییر گان های موجود ACتبدیل آن به DC
- اتوماتیک کردن رینگ باد ورودی کابین های پاشش
- اهداء یک دستگاه موتور و گیربکس ال نود به دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر کرج
- حمایت از مدرسه شهدای پارس خودرو واقع در منطقه سعادت آباد تهران
- ارائه اولیه خدمات درمانی به مصدومین اورژانسی که در محوطه خارجی و نزدیک به شرکت آسیب می بینند(با لحاظ موارد قانونی)
- همایش بررسی مشکلات کودکان کار و دور از تحصیل