در طراحی و تولید محصول سهند روی شش محور تمرکز شده است

  • 1. طراحی خارجی و داخلی با استفاده از المان های به روز
  • 2. ارائه تنوع محصول در تیپهای مختلف با سطوح مختلف امکانات
  • 3. کیفیت بالای تولید قطعات و خودرو.
  • 4. رعایت دقیق تمامی استانداردهای زیست محیطی و ایمنی
  • 5. قوای محرکه اقتصادی
  • 6. شبکه خدمات پس از فروش گسترده

هدف از تمرکز روی این محورها، جلب رضایت مشتریان خانواده خودروهای سدان کلاس B و گسترش بازارهای داخلی و صادراتی محصولات شرکت پارس خودرو است. تولید انبوه تیپهای مختلف سهند از نیمه دوم سال 1402 شروع و به تدریج به بازار عرضه می شود.

طراحی

در طراحی این خودرو سعی شده از المان های به روز طراحی استفاده شود. از جمله نکات در طراحی نمای ظاهری تناسب در اشکال چراغ های جلو و عقب است. همچنین حجم های جدید سپر و خطوط روی درب موتور حسی پر هیجان را برای سهند ایجاد می کند. چراغ های عقب سهند اولین چراغ های تمام LED در گروه خودروسازی سایپاست.

کابین

در طراحی کابین سهند سعی شده بیشترین فضای ممکن در اختیار سرنشینان باشد و به همین دلیل حجم پردازی های ادوات حساب شده انجام شده است. طراحی صندلی ها جدید و از نظر ارگونومی مناسب هستند. کیفیت مونتاژ قطعات درون کابین با توجه به طراحی دقیق قالب ها و ساخت باکیفیت، مناسب به نظر می رسد.

تنوع تیپ های محصول

این محصول جدید پارس خودرو از نظر قوای محرکه و انتقال قدرت در سه مدل بنزینی دنده ای، بنزینی اتوماتیک و دوگانه سوز دنده ای عرضه می شود. برای هر یک از اینها نیز دو سطح امکانات متناسب با سلیقه و بودجه مشتریان وجود خواهد داشت. این امکانات عبارتند از: کروز کنترل، سانروف، رینگهای آلیاژی دو رنگ، سیستم تصویری چند رسانه ای، آینه های برقی اتوفولد مجهز به گرمکن، صندلیهای برقی با روکش چرمی، سیستم استارت کی لس، دوربین دید 360 درجه، سنسور نقاط کور، سیستم پخش صوت فراگیر بلندگوها و ....

کیفیت بالای تولید قطعات و خودرو

نام پارس خودرو همواره با محصولات با کیفیت در بازار ایران مترادف بوده است. این بار هم با پیاده سازی نظامهای کیفی محصولات نیسان-رنو در مراحل تکوین قطعات از طراحی تا تولید، تلاش شده تا قطعاتی با کیفیت و دوام بالا در محصول سهند مصرف شوند. همچنین به منظور اطمینان از کیفیت بالای مراحل تولید خودرو از جوشکاری بدنه، رنگ آمیزی و مونتاژ، از تجهیزات و زیرساختهایی که قبلا برای تولید محصولات نیسان-رنو استفاده می شد، در تولید این محصول در کارخانه پارس خودرو استفاده می شود.

مطابق با استانداردهای زیست محیطی و ایمنی

در بخش فنی استفاده از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها VVT و دریچه گاز برقی موجب عملکرد بهتر موتور و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی شده است. همچنین وجود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC موجب افزایش چشمگیر پایداری خودرو در ترمزگیری و یا مسیرهای منحنی یا لغزنده می شود. سیستم پایش فشار باد لاستیکها TPMS و نشانگر تعویض دنده از دیگر تجهیزات استانداردی سهند در تمام تیپ های آن است. طراحی درب موتور و سپر جلوی خودرو نیز به گونه ای است که مطابقت کامل با استاندارد حفاظت از عابر پیاده PPS دارد.

قوای محرکه مناسب

موتور M15+ با حجم 1500 سی سی مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها VVT و پدال و دریچه گاز برقی، توان 90 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه و گشتاور 137 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه را ارائه می کند. این خروجی کاملا متناسب با وزن 1050 کیلوگرم خودرو است و برای یک سدان اقتصادی شرایط مناسبی دارد.

برخی از ویژگی های موتور M15+

سر سیلندر و محفظه احتراق بهبود یافته، میل بادامک ارتقا یافته، بهبود عملکرد خنک کاری، منیفولد جدید، بهبود زاویه انژکتورها، کاهش اصطکاک رینگ ها، کاهش مصرف سوخت، افزایش نسبت تراکم از 9.7 به 10.5با تغییر شکل سطح پیستون.

ارتقاء موتور برلیانس H300

  • با استفاده از توان تخصصی کارشناسان مهندسی، همکاری با متخصصان شرکت Hyundai کره و برلیانس چین، ارتقاء موتور برلیانس H300 و دستیابی به خودرویی با حجم موتور 1650cc با گیربکس بهبود یافته و نسبت دنده بالاتر برای شیب روی بهتر، هدف تحقیق قرار گرفت.
  • ارتقای حجم موتور از 1500 به 1650cc موجبات افزایش گشتاور از 143 به 157 نیوتن متر/rpm و افزایش قدرت موتور از 104 اسب بخار به 114 اسب بخار، تغییر نسبت دنده های گیربکس برای بهبود حالت شتاب گیری و بهبود Final drive از 4.375 به 4.619 را فراهم نمود.
  • موتور ارتقاء یافته در تمامی مدل های برلیانس H300 و C3 جایگزین گردیده و با اصلاح نسبت گیربکس های دستی، نسبت دنده اصلاح شده و برای گیربکس اتوماتیک، گیربکس جدیدی با نسبت دنده بالاتر طراحی شده است.