پارس خودرو از ابتدا تاکنون-صفحه 3

پارس خودرو از ابتدا تاکنون-صفحه 3

شورولت وانت هم در سال1356 به محصولات این شرکت اضافه شد تا در آن مقطع هفت مدل مختلف خودرو به صورت همزمان از سوی جنرال موتورز ایران عرضه شود که نشان از تنوع بالای محصولات این شرکت داشت.

همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استراتژی بازسازی شرکت با تخصص و اندیشه مهندسان و متخصصان ایرانی بنا نهاده شد. در آبان ماه سال59 نام شرکت ابتدا به شرکت خودروسازی ایران و در دی ماه همان سال به پارس خودرو تغییرکرد. اولین محصول بعد از انقلاب، جیپ توسن موسوم به جیپ فرماندهی بود که با همکاری شرکت ماهیندرای هند تولیدشد. در این دوره که همزمان با دوران دفاع مقدس بود؛ شرکت پارس خودرو به عنوان تنها تولیدکننده خودروهای دودیفرانسیل نقش ارزنده ای را در پشتیبانی موتوری جنگ تحمیلی ایفا کرد و تولید جیپ های توپ دار، فرماندهی، بی سیم دار، مدل های نیسان حمل پول برای بانک ها، نیسان آمبولانس، جیپ صحرا و مدل های مختلف سپند و لندرور از محصولات این سال ها بود.


در سال1363، تولید مجدد خودروهای جنرال موتورز با ورود قطعات7200 دستگاه شورولت و بیوک که ارسال آن پس از انقلاب متوقف شده بود آغاز و این آخرین محموله هم ، تبدیل به خودرو شد و وارد بازار خودرو کشور گردید.


آغاز همکاری با شرکت نیسان ژاپن و تولید خودروی نیسان پاترول در سال1365 نقطه عطف دیگری در پارس خودرو بود.عملیات اجرایی ایجاد خطوط مونتاژ خانواده نیسان در فروردین 65 آغاز شد و در بهمن ماه همان سال،خودروی استیشن 4 درب نیسان پاترل و در آبان ماه 66 مدل هاردتاپ(دو درب) و نیسان پاترول آمبولانسی و در شهریور 67 نیز مدل وانت نیسان آن به بازار عرضه شد.


پارس خودرو که جیپ را محصولی استراتژیک می دانست ، معتقد بود که این خودرو قادر است شالوده تولید را بهبود بخشد بر همین اساس در سال 71 جیپ صحرا را وارد بازار کرد تا خاطره نخستین محصول پارس خودرو همچنان دریادها بماند. نوع هاردتاب این محصول از سال 69 و نوع کروکی آن از سال 74 در سبد محصولات پارس خودرو قرار گرفت.در این زمان تولید محصولات خانواده نیسان پاترول همچنان ادامه یافت و نوع پولرسان آن نیز به سایر مدلها افزوده شدکه بیشتر، مورد توجه نهادهای امدادی و نظامی کشور قرار گرفت .

ادامه مطلب...

طراحی سایت با مهریاسان