پارس خودرو از ابتدا تاکنون-صفحه 2

پارس خودرو از ابتدا تاکنون-صفحه 2

دراین سال تولید سالیانه 2650 دستگاه اتومبیل هر چند به ظاهر اندک ولی برای بازار ایران در آن مقطع چشمگیر بود.
در سال 1352 کمپانی جنرال موتورز که 15 سال با جیپ ایران همکاری کرده بود بخشی از سهام این شرکت را خریداری کرد و نام شرکت به جنرال موتورز ایران تغییر داده شد.
جنرال موتورز ایران در نخستین سال فعالیت خود شورولت ایران(اپل)در سه مدل2500 و2800سی سی و رویال را روانه بازار کرد که به رکورد فروش 7000 دستگاه در همان سال اول دست یافت.
 پس از این دوره، با توجه به  استراتژی شرکت که تولید کلکسیونی از خودرو های لوکس با حفظ تولید اتومبیل های دو دیفرانسیل بود اقدام به تولید محصولاتی همچون بیوک اسکای لارک اولین خودروی 8 سیلندر تولید داخل، کادیلاک سویلSeveil، شورلت نوا و وانت شورولت نمود .
جنرال موتورز  ایران در کمتر از 4  سال 70000 دستگاه اتومبیل در 10 خانواده تولید کرد که در تاریخ خودرو سازی ایران یک نقطه اوج به حساب می آید.
 در سال 1359 همزمان با قطع رابطه با جنرال موتورز نام شرکت ابتدا به شرکت خودرو سازی ایران و در دیماه همان سال به پارس خودرو تغییر داده شد و اولین محصول بعداز انقلاب تولید جیپ فرماندهی با همکاری شرکت ماهیندرای هند بود.
این دوره که همزمان با دوران 8 سال دفاع مقدس بود ؛پارس خودرو به عنوان تنها تولید کننده داخلی خودرو های 2 دیفرانسیل با تولید جیپ های توپدار، فرماندهی و بیسم دار، نقش ارزنده ای در پشتیبانی موتوری جنگ ایفا کرد.

ادامه مطلب...

بازگشت